Retouren en klachten

RETOURNEREN

Omdat een cadeau heel persoonlijk is, kan het geven ervan soms behoorlijk wat twijfels opleveren. Vindt hij dit echt leuk? Wat als ze het niet prettig vindt zitten? Stel dat ze een andere bedel wil? Geen zorgen! Je hebt het recht om 30 dagen nadat wij je bestelling verzonden hebben, de overeenkomst te ontbinden en ons daarover te informeren. Vanaf dat moment moet je het product binnen 14 dagen terug sturen. Het retourneren is bij ons niet gratis, maar we kunnen je wel een gereduceerd tarief aanbieden. De procedure volgt hieronder. 

HERROEPINGSRECHT

Indien een artikel niet aan je verwachtingen voldoet kun je dit retourneren. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen nadat je het bestelde artikel hebt ontvangen. Bij een bestelling van meerdere artikelen verstrijkt de herroepingstermijn 30 dagen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen.

Artikelen die zijn voorzien van een door jou opgegeven gravure zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. Heb je een klacht over een dergelijk product, lees dan verder op deze pagina wat je kunt doen.

Je maakt gebruik van je herroepingsrecht als je ons per e-mail op de hoogte stelt van je herroeping. Stuur je email naar klantenservice@treasurejuwelier.nl. Je kunt daarbij een adreslabel aanvragen voor de retourzending. Wij zorgen er dan voor dat je via MyParcel een mail ontvangt met een retourlabel die je kunt printen en op je pakketje kunt plakken. De mail van MyParcel heeft ook een betaallink, waarmee je direct het gereduceerde tarief van € 5,95 online kunt afrekenen. Je hoeft het pakketje dan alleen nog maar af te leveren bij een PostNL locatie. Je kunt daar uiteraard ook betalen, maar bij een PostNL locatie bedraagt het tarief € 7,25. 

Je kunt voor je herroeping gebruik maken van het herroepingsformulier maar je bent hiertoe niet verplicht. Dit formulier vind je in de bevestigingsmail. Als je van deze mogelijkheid gebruik maakt, sturen wij je zo spoedig mogelijk per e-mail een ontvangstbevestiging van je herroeping. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je herroeping te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Als wij constateren dat een retourgezonden product anders is gebruikt dan nodig om de aard, kenmerken en werking van het product te beoodelen, ben je zelf aansprakelijk voor waardevermindering van je retour. 

GEVOLGEN VAN DE HERROEPING

Ontvangen artikelen dien je niet later dan 14 dagen terug te sturen, na de dag waarop je het besluit om de overeenkomst te herroepen aan ons hebt meegedeeld. Ons retouradres is: Hilvertshof 45, 1211 ER te Hilversum. Je bent op tijd als je de artikelen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De kosten van de retourzending zijn voor je eigen rekening. Retourzendingen zijn voor je eigen risico. Dit houdt in dat Treasure Juwelier niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap om een 3S-nummer en bewaar die goed. Als je bij ons een adreslabel aanvraagt voor de retourzending, zit het 3S-nummer automatisch in de mail die je van MyParcel ontvangt.

Direct na ontvangst controleren wij het artikel, waarbij wij ervoor zorgen dat alle reeds betaalde bedragen van je bestelling zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen nadat je ons op de hoogte hebt gebracht van het herroepen van de aankoop, op je rekening is bijgeschreven, overeenkomstig de door jou gekozen betaalmethode. Als je verzendkosten hebt betaald voor de heenzending, ontvang je die ook retour. Voor terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij je artikelen hebben ontvangen of als je hebt aangetoond dat je de artikelen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

KLACHTEN

Er kan altijd een keer iets mis gaan. Heb je een klacht over een bestelling of een geleverd product? Laat het ons dan weten. Dat kan via de telefoon, maar ook via mail: klantenservice@treasurejuwelier.nl. Wij nemen je klacht in behandeling en zorgen samen met onze leveranciers voor een zo spoedig mogelijke afhandeling van je probleem. Uiterljk binnen 2 werkdagen heb je een inhoudelijke reactie.

Als er sprake is van garantie of als er herstelwerkzaamheden uitgevoerd moeten worden aan je horloge of sieraad, kun je die naar ons opsturen. In dat geval kunnen wij je via de mail een adreslabel toesturen, dat je kunt printen en op je pakketje kunt plakken om af te geven bij een PostNL locatie bij jou in de buurt. Net als bij een retourzending kunnen we je dat aanbieden voor een gereduceerd tarief van € 5,95. De kosten van de zending van het herstelde product naar jouw adres zijn in het geval van garantie voor onze rekening.  

Ben je dan nog steeds ontevreden? Kijk dan op artikel 16 en 17 van onze algemene voorwaarden en neem bijvoorbeeld contact op met de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie of diens geschillencommissie: www.sgc.nl. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).