Garantie

WAT HET IS

Al onze horloges en sieraden vallen onder de wettelijke garantie. Dat houdt in dat een product datgene moet doen wat je er als consument in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast ontvang je bij onze producten een leveranciersgarantie. Hoe lang die is staat vermeld bij de specificaties van elk horloge en sieraad. Op de meeste horloges zit 2 jaar garantie en op sieraden doorgaans zes maanden. Horlogeschade aan het glas, de band, de kroon en de batterij (na 12 maanden) en andere schade die voortkomt uit het gebruik van een product, vallen buiten de leveranciersgarantie. Overigens vervalt de garantie direct als je zelf het horloge opent, bij onjuist gebruik en bij waterschade (uitgezonderd waterdichte horloges, zie waterdichtheid). Als een schade binnen de garantie valt, worden herstelwerkzaamheden uitgevoerd door de betreffende leverancier. Maar uiteraard handelen wij dat voor je af.

Garantie biedt bescherming bij bepaalde defecten, maar ook als iets daar niet onder valt kun je bij problemen onze pagina Retouren en Klachten raadplegen voor de vervolgstappen.

HOE HET WERKT

Wil je aanspraak maken op garantie, neem dan contact met ons op via email of telefoon, zie de contactgegevens links onderaan deze pagina. Als wij op basis van je klacht en aankoopgegevens eveneens van mening zijn dat er sprake zou kunnen zijn van garantie, vragen we je om het artikel te brengen of toe te sturen naar onze winkel in Hilversum. Van daaruit handelen wij het verder voor je af. Wij voeren dan een fysieke inspectie uit van je artikel en sturen het door naar de leverancier. Als wij of de leverancier van mening zijn dat de aanspraak op garantie niet terecht is, bijvoorbeeld omdat de klacht voortkomt uit slijtage of verkeerd gebruik van het artikel, laten we dat ook weten. In dat geval doen we je een prijsopgave voor de reparatie. Pas als we daar jouw akkoord op hebben, gaan we ook daadwerkelijk over tot die reparatie. Als je de reparatie niet wenst, sturen we je het artikel weer retour. In het geval dat je aanspraak terecht is, zorgen we ervoor dat het herstelde product weer bij je terug komt.

VERZENDKOSTEN

Als je een product naar ons opstuurt om te laten beoordelen of het onder de garantie valt, zijn de verzendkosten hetzelfde als bij een reguliere retourzending. Wanneer je gebruikmaakt van ons retourlabel, profiteer je van een gereduceerd tarief:

-Verzekerd retourlabel: € 7,35
-Voor klanten uit België is het verzekerd retourlabel € 14,-

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om de verzending zelf op een andere manier te regelen. Mocht het product na beoordeling onder de garantie vallen, dan sturen wij het gratis weer naar je terug. Zo hoef je zelf geen verzendkosten te betalen voor de terugzending van het gerepareerde of vervangende product.

ZILVER VERGULDE SIERADEN (GOLD PLATED)

Op onze zilver vergulde sieraden zit geen garantie op kleurverlies. Onze vergulde sieraden zijn gemaakt van echt zilver met een dun goudkleurig laagje dat zorgt voor hun warme uitstraling. Na verloop van tijd kan dit laagje slijten en wordt de zilveren basis zichtbaar. Zelfs wanneer de goudkleur vervaagt, behoud je dus altijd een waardevol zilveren sieraad. Om de goudkleur zo lang mogelijk te behouden, raden we je om voorzichtig te zijn met deze sieraden en ze af te doen tijdens het douchen, sporten en zwemmen. Zo geniet je langer van hun prachtige glans en kleur.

Scroll to top