Garantie

GARANTIE - WAT HET IS

Al onze horloges en sieraden vallen onder de wettelijke garantie. Dat houdt in dat een product datgene moet doen wat je er als consument in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast ontvang je bij onze producten een leveranciersgarantie. Hoe lang die is staat vermeld bij de specificaties van elk horloge en sieraad. Op de meeste horloges zit 2 jaar garantie en op sieraden doorgaans zes maanden. Horlogeschade aan het glas, de band, de kroon en de batterij (na 12 maanden) en andere schade die voortkomt uit het gebruik van een product, vallen buiten de leveranciersgarantie. Overigens vervalt de garantie direct als je zelf het horloge opent, bij onjuist gebruik en bij waterschade (uitgezonderd waterdichte horloges, zie waterdichtheid). Als een schade binnen de garantie valt, worden herstelwerkzaamheden uitgevoerd door de betreffende leverancier. Maar uiteraard handelen wij dat voor je af.

GARANTIE – HOE HET WERKT

Wil je aanspraak maken op garantie, neem dan contact met ons op via email of telefoon, zie de contactgegevens rechts onderaan deze pagina. Als wij op basis van je klacht en aankoopgegevens eveneens van mening zijn dat er sprake zou kunnen zijn van garantie, vragen we je om het artikel te brengen of toe te sturen naar onze winkel in Hilversum. Van daaruit handelen wij het verder voor je af. Wij voeren dan een fysieke inspectie uit van je artikel en sturen het door naar de leverancier. Als wij of de leverancier van mening zijn dat de aanspraak op garantie niet terecht is, bijvoorbeeld omdat de klacht voortkomt uit slijtage of verkeerd gebruik van het artikel, laten we dat ook weten. In dat geval doen we je een prijsopgave voor de reparatie. Pas als we daar jouw akkoord op hebben, gaan we ook daadwerkelijk over tot die reparatie. Als je de reparatie niet wenst, sturen we je het artikel weer retour. In het geval dat je aanspraak terecht is, zorgen we ervoor dat het herstelde product weer bij je terug komt. 

Scroll to top